יום שני, 3 בדצמבר 2012

כך גנבה ממני חברת אגד 16.00 שקלים

כן, היום חברת אגד גנבה ממני 16.00 שקלים. אם קראתם בפוסט הקודם, חברת אגד מפעילה קו מירושלים לצפון. ברם, קו זה אינו עוצר בתחנת אילניה - סג'רה על אף שישנם לקוחות רבים שנוסעים לירושלים משום שבאיזור יש גם מושבים דתיים שגם יורדים בתחנה זו ולכן יש ביקוש לתחנת עצירה בסג'רה, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות בהן אין אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית מצומת גולני או מכפר תבור אל המושב שדה - אילן או אל אילניה.

בפעם הקודמת שחזרתי מירושלים לצפון נאלצתי ללכת ברגל מצומת גולני ועד צומת אילניה בשעת לילה מאוחרת, ובכביש חשוך בעל שוליים צרים מאוד - כיוון שבימים אלו מתבצעות שם עבודות להרחבת הצומת.

היום הזדמנה לי נסיעה נוספת לירושלים והפעם על מנת לא להסתכן בהליכה בשול הכביש בשעת לילה מאוחרת ירדתי מקו 963 בתחנה מרכזית עפולה והמתנתי בסבלנות לקו 841 שהוא קו חצות שיוצא בחצות מתל - אביב, ולו כן יש תחנת עצירה באילניה. כאשר יצאתי לכיוון ירושלים בצהריים קניתי כרטיס הלוך חזור במחיר מלא עליו שילמתי 71.40 שקלים. הכרטיס מאפשר לנסוע מהצפון - כלומר, מצומת גולני עד ירושלים, ולחזור מירושלים עד צומת גולני (או לפני) במחיר הנקוב שהוא 71.40 שקלים. לכן, ההיגיון הפשוט אומר שמשום שבשעת לילה מאוחרת אין אפשרות לחזור בתחבורה ציבורית הביתה, כלומר להגיע לצומת אילניה בתחבורה ציבורית,  אלא "כביכול" בהליכה ברגל, האופציה היחידה שנותרה היא להחליף אוטובוס בתחנה מרכזית עפולה, להמתין שעה ורבע עד שיבוא קו 841 הלא הוא אוטובוס חצות מתל - אביב שכן עוצר בתחנת אילניה, ולעלות עליו עד לסג'רה. כעת, אם כבר בהיגיון פשוט עסקינן, הרי שההיגיון הפשוט והשכל הישר אומרים שאם שילמתי על כרטיס עד צומת גולני, "כביכול" אין סיבה שאשלם שוב על כרטיס מעפולה לאילניה. אבל, היגיון לחוד וחברת אגד לחוד. בחברת אגד ההיגיון הפשוט לא עובד, אלא יצא החמדנות והגזל כנראה עובד שעות נוספות.

כאשר עליתי על קו 841 בשעה שתיים ורבע לפנות בוקר הצגתי לנהג את כרטיס הנסיעה עימו הגעתי מירושלים שעה ורבע לפני בקו 963 ושהוא עד צומת גולני. ההיגיון הפשוט אומר שמשום שהיתה לי קבלה ביד ששילמתי כבר את עלות הנסיעה צפונה, לא אצטרך לשלם שוב. ברם, היגיון לחוד וחברת אגד לחוד. הנהג דרש ממני לשלם את עלות הנסיעה ולרכוש כרטיס נוסף מעפולה לאילניה. כמובן ששילמתי 16.00 שקלים. לא היתה לי ברירה. אחרת הייתי צריך ללכת ברגל מעפולה לצומת אילניה. למעשה חברת אגד גזלה ממני 16.00 שקלים. אגב, כשאני חושב על זה "כביכול" הייתי אמור לקבל זיכוי, משום שבמקום לרדת בצומת גולני - שהרי שילמתי מצומת גולני ואל צומת גולני ירדתי לבסוף באילניה. אך שוב, היגיון לחוד, וחברת אגד לחוד.
אגב, אני רק אציין שכאשר עליתי לאוטובוס בצומת גולני לכיוון ירושלים הנהג הבהיר שעם כרטיס זה אני יכול לחזור גם מתל - אביב ולאו דווקא מירושלים משו שמדובר באותו קוד נסיעה. אז אם כך, מדוע על חילוף אוטובוס בעפולה אני צריך לשלם? הרי זה לא חילוף שנעשה בשביל הכיף, החילוף נעשה משום שאגד לא מוכנה שקו 964 יעצור בתחנת אילניה. אז האם בחברת אגד מצפים שבשעת לילה מאחורת אלך ברגל מצומת גולני לצומת אילניה?

הנה אגב, שני כרטיסי הנסיעה:

בקיצור, אם יש מסקנה אחת מכל הסיפור המרגיז הזה (פרט לכך שאגד גנבה ממני 16.00 שקלים) הוא ש לא טוב שההגה בידיים של אגד ...

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More