יום ראשון, 6 במרץ 2011

שמח תודה עוד בבקשה - ביקורת סרט

"שמח תודה עוד בבקשה" מתחיל כעוד סרט ניו - יורקי טיפוסי על חבורת צעירים שחיים בניו - יורק ומתמודדים, בעצם, עם הריקנות והשגרה האופפת אותם, כשלכל אחד ואחת יש את הסיפור שלו / שלה.  גיבור הסרט מתעורר לעוד בוקר רגיל בדרך לפגישה חשובה עם מוציא לאור (הוא סופר בפוטנציה) כשלפתע הוא מבחין בילד קטן בתחתית  שמאבד את אמא שלו, ואז הוא מחליט לעזור לו, רק שמסתבר שלילד אין ממש משפחה, והאמא שנעלמה בתחתית היא לא ממש שלו, והוא מחליט לקחת אותו אליו לדירה לכמה ימים עד שהוא ימצא כבר מה לעשות איתו. ביינתיים מסביב מתפתחים סיפורי משנה של החברים והידידות שלו, כל אחד ואחת עם הצרות שלו / שלה, שדי מסתכמים שוב, בריקנות, כמיהה לאהבה, וכו'.

מעודד לראות שחבר'ה צעירים / רווקים בשנות העשרים, תחילת השלושים בכל העולם, מתמודדים פחות או יותר עם אותן דילמות, בעיות, כשהמכנה המשותף לכולם - הוא שאצל כולם זה מתחיל ומסתיים כמעט באותה נקודה.

הסרט באיזה שהוא שלב מתחיל קצת לייגע, אבל אם מתאמצים, אפשר למצוא כמה וכמה נקודות למחשבה מעניינות בעלילה הדי באנלית / משמימה. האמת היא שהסרט הוא סוג של חובה לחבר'ה שגרים בביצה. סרט עם פוטנציאל לגרום לך לחשוב, לפקוח את העיניים, ולנסות לראות מה באמת חשוב, מה גורם לנו להיות מאושרים, כולל כמובן בפאן הזוגי - לאיזה דברים כדאי וצריך לתת משקל , ואיזה דברים בעיקר מטעים - כמו למשל ההתעסקות במראה חיצוני, או כל העניין של להתקבע על דמות מסויימת שרק אותה מחפשים, ואז לפתע , ברגע אחד מגלים שהידיד / ידידה שלא ממש ספרנו, ושאין סיכוי, וכו' וכו' הוא / היא בעצם מה שאנחנו מחפשים. והמבין יבין, והמבינה תבין..
סצנה מצויינת אגב, ששווה רק אותה לבודד ולתת לאנשים לצפות..

ניו - יורק כרגיל פוטוגנית מתמיד, ועושה חשק. הסרט כולו מתרחש באיזור מנהטן (לא שיש כל כך הרבה התרחשויות בסרט..) , ובאופן כללי מדובר בסרט קליל לאמצע שבוע, בסוף יום עבודה.  היה אפשר לעשות את הסרט קצר יותר, כי בשלב מסויים הוא מתחיל קצת לייגע, ועדיין, הסרט חביב ומעביר את המסר. ושוב - מומלץ בעיקר לחבר'ה רווקים ורווקות שגרים בביצה...

צפייה מהנה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More