יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

סוף סוף iDigital נזכרו (באיחור קל..) להביא באופן רשמי את האייפד ארצה...

כשההפתעה הגדולה היא המחיר שדי מזכיר את המחיר באמריקה. מצד שני, נראה שלא היו להם יותר מדיי ברירות, כי באג ועוד כל מיני חנויות כבר משווקות את המכשיר בארץ מספר חודשים והם היו חייבים להציע ערך מוסף כלשהו. ואני לא מדבר כבר על חובבי הגאדג'טים המושבעים שדאגו להצטייד בו מבעוד מועד כשרק יצא באמריקה (גם אני הצטיידתי באחד בקיץ האחרון..) .

אז מה המסקנות - אייפד - כן או לא?
אני אחלק את משתמשי האייפד לשתי קבוצות עיקריות: המשתמשים המקצועיים / כבדים - בלוגרים / בוני אתרים / חיות רשת / אנשי מדיה וכו' - שחייבים להישאר מעודכנים כל הזמן, כמו גם לעדכן בלוגים / אתרים / סטטוסים / ציוצים וכו' , והמשתמש הממוצע שמשתמש באייפד בעיקר כמכשיר רשת / מכשיר בידורי, וכו'.

המשתמש הכבד / מקצועי:
אין ספק שהאייפד הוא מכשיר Must!!! לבלוגר הממוצע שצריך תמיד להיות מעודכן, שצריך לצייץ על פוסטים חדשים בטוויטר, לעדכן סטאטוסים בפייס, להיות פעיל בפורומים וכו' - בקיצור - להיות ברשת. היתרון הגדול של האייפד שהוא נכנס כמעט לכל תיק, נדלק בלחיצת כפתור, וזמין לעבודה תוך פחות מעשר שניות. בניגוד ללפטופ שלוקח לו בין שלוש לחמש דקות עד שהוא מוכן לעבודה. פשוט כיף להתיישב איתו בבית - קפה, או סתם כשמתיישבים לעסקית צהריים לשלוף אותו בין התפריט למנה הראשונה ולעדכן ולהתעדכן. הוא שימושי, זריז, מספק חווית גלישה טובה, מאפשר בקלות לעדכן את הבלוג ולעלות פוסטים חדשים דרכו, לצייץ בטוויטר - האפליקציה לאייפד מצויינת, או לעדכן סטטוס בפייס.

הוא בפירוש לא המכשיר איתו תרצו לעדכן את האתר שלכם, או להכנס ל - CMS (מערכת ניהול תוכן) כי הוא עדיין מוגבל, כמו גם לערוך תמונות וכו' - אבל לבלוגרים הוא די אידיאלי.
זה בפירוש לא לפטופ!

אפליקציית המייל נוחה וזריזה, ובעזרת ממשק המשתמש הנוח קל ופשוט להתעדכן ולענות על המיילים תוך כדי לגימת אספרסו משובח.

חוץ מזה שתמיד כיף להתיישב בבית - קפה, להתעדכן על מסך גדול בחדשות האחרונות מה - NY Times וקצת ברשתות החברתיות.

שאר הפיצ'רים - מוסיקה / וידאו / משחקים - פחות רלוונטיים מבחינת המשתמש הכבד, כי הוא גדול יחסית, ובשביל מוסיקה ומשחקים יש את האייפוד טאצ' שגם מציג וידאו בצורה מצויינת. כך שאין לאייפד יתרון משמעותי עליו.

המשתמש הממוצע:
המשתמש הממוצע שצורך את האייפד כמכשיר בידורי / מכשיר רשת לא ימצא בו לדעתי תועלת מיוחדת. כי אם בתור קונסולת משחקים - אמנם יותר מגניב לשחק על מסך גדול, ועדיין האייפוד טאצ' / אייפון לא נופל ממנו בהרבה במשחקיות, והוא יותר קומפקטי. כך גם הוידאו, וכמובן המוסיקה שיותר נוח באייפוד.

לגבי חדשות / מיילים - האייפוד / אייפון מספיקים כדי לקרוא חדשות, להתעדכן בפייס, ולבדוק מיילים עם האפליקציות השונות.

כמכשיר רשת - הוא טוב מחוץ לבית, כי בבית תעדיפו את המחשב. אלא אם כן בא לכם להשתרע על הספה עם האייפד ולהתעייף מהמשקל אחרי 7 דקות.

אז למה כן?
כי בכל זאת הוא מגניב, שיקי, ועדיין זה סוג של פוזה להתיישב איתו בבית - קפה. מצד שני , עכשיו כשאוטוטו לכולם יהיה - אז הלכה הפוזה.

מסקנה: להמתין לאייפד 2 ולקנות מהר לפני שיהיה לכולם.

מסקנה 2: האייפד הוא מכשיר אידיאלי לבלוגרים, אנשי רוח, וחיות רשת שחייבים להישאר מעודכנים, לעדכן, להתעדכן, לצייץ,  לסטטס, להגיב, במהירות, זריזות, ונוחות. לא שאי אפשר לעשות את זה עם האייפוד טאצ' או האייפון - אבל הוא בהחלט עולה עליהם בשימושיות . ובזריזות.

מסקנה 3: לקנות או לא לקנות? סביר להניח שהבלוגרים והמשתמשים הכבדים כבר קנו, אז זה פוסט מיותר. ואם לא - אז לכו לקנות. לגבי השאר? תקנו אייפוד טאצ'.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More