יום שישי, 17 בדצמבר 2010

טרון המורשת 3D: המטריקס על סטרואידים...

אם יש דבר שאני אוהב בסרטים האמריקאים זה שהם אשכרה לוקחים את עצמם ברצינות. כאילו, הסכמה הקבועה של גיבור כל יכול, שתמיד נראה טוב, רגיש, אתלט, הכי חזק מכולם, שתמיד איכשהו ברגע האחרון ישרוד, ינצח את כולם, הכל יסתדר. כמובן ששניה לפני הסוף משהו ישתבש, מתח, והופ - הוא לא רק גיבור הוא גם רומנטיקן ורגיש - לכן בדרך כלל ברגעי המתח והאימה, כשהתוכעס כבר דבוק לכסא - תצטרף איזו יפהפיה תורנית (תרתי משמע.. - בדיחה פנימית של דוסים...) , לוחמת בחסד , שבשתיים שלוש מכות קונג פו מתוחכמות תעזור לו בשנייה האחרונה להביס את כל הרעים מסביב, ואז לצאת ביחד אל הזריחה...

פשוט מקסים. ודי באנלי. ולמען האמת כבר צפוי מראש. ועדיין, טרון המורשת, 3D הוא סרט נהדר שעשוי טוב, זורם, די מגניב, שחרף כמה רגעים סמי קיטשיים, ועוד סצנה שתיים שחוזרת על עצמה בכל סרט רעים וטובים קלאסי (אמריקאי...) כמו למשל הסצנה בה קלו (הרע בסרט) יוצר לו "צבא על" של חייזרים דיגיטליים משובתים ונושא מולם נאום נלהב (ודי הזוי ..) על כך שהם הולכים לכבוש ביחד את העולם - עדיין, הסרט פשוט טובבבב.

האפקטים נהדרים, זורמים, ובכלל הסרט קצבי ומרגיש כמו משחק מחשב על סטרואידים. או, אם תרצו - סוג של המטריקס על סטרואידים...

העלילה די פשוטה - מיסטר קלין הוא מתכנת גאון בחסד בעל חברת משחקי מחשב , שכמו הרבה גאונים לפניו ולאחריו (ראו ערך הרשת החברתית..) לא ממש אכפת לו מהמליונים אלא יותר מהחדשנות, מהגאונות והיצירתיות, מהדחף ליצור משהו חדש שישנה את העולם. אז הוא יוצר עולם וירטואלי דיגיטלי שמבוסס  / מעורבב על / עם משחק מחשב שהוא פיתח בעבר - Tron - שאליו הוא נשאב וממנו הוא לא יכול לצאת. לאחר כעשרים שנה הבן הקטן והיחיד שלו שעכשיו כבר בן 27 נשאב גם הוא לתוך העולם הווירטואלי שעכשיו נשלט בידי תוכנת מחשב זדונית - סוג של כפיל גנטי שהוא עצמו יצר ויצאה מכלל שליטה (מזכיר משהו..? המכונות / מחשבים / רובוטים משתלטים על האדם / העולם... - חבר'ה!! אתם שם בהוליווד!! צאו קצת מהקופסא גאד דמאט,   !!Wake up, Hellllooo!! קצת מקוריות...) ועכשיו לא ברור ממש מה הוא רוצה - אם להשתלט על העולם הווירטואלי, או לחלופין לצאת ממנו אל העולם האמיתי ולהשתלט גם עליו. מכאן העלילה כמובן מסתבכת - טוב, לא ממש - כי כמו בכל סרט שמכבד את עצמו מגיע הגיבור הכל יכול , הלא הוא הבן של פלין שנשאב לעולם הווירטואלי, מכסח לכולם ת'צורה, והסוף - לא נגלה, אבל כמובן שטוב...

סצנות מלחמות הדיסקים ממש מגניבות. חכו כשתראו את מירוץ אופנועי האור ההזוי משהו. בתלת מימד זה אשכרה עושה חשק להכנס לכמה דקות גם כן לאיזה עולם ווירטואלי מלא אורות ניאון..

אף פעם לא הבנתי את הקטע המפגר הזה של כל הרעים בסרטים, שיוצרים צבאות חייזרים / זומבים / Whatever ענק כדי להשתלט על העולם. כאילו, נניח שהצלחתם, הגיבור נכנע, סופרמן פשט את הגלימה, ספיידרמן נכנסב למחילה, ועכשיו אתם שליטי העולם הרגתם את כולם. נו? עכשיו מה?? Next?? כאילו מה, תשבו כל היום על הספה ו..? אם לא יהיו אנשים בעולם , או שסתם כולם יהיו עבדים מי יעשה מוסיקה? טלוויזיה? קולנוע? תרבות..?? כאילו, לא חשבו על זה כל הרעים בסרטים...??
מפגרים...

2. איך זה שתמיד הגיבורה גם יפה, גם חכמה, גם רגישה , עדינה, וכשצריך גם נינג'ה חסרת מעצורים? - כאילו, יכול להיות שהן קיימות רק בסרטים...?

3. אולי פעם אחת תבעסו קצת את הצופים ותגמרו את הסרט עם סוף לא צפוי ומבעס שהרעים משתלטים...? (טוב, בעצם זה כבר היה בסקייליין ויצא די מעאפן..)

4. שימו לב לפרטים הקטנים והשמות בדקות הראשונות של הסרט - חשוב להמשך העלילה.

5. אין לי עוד מה להוסיף..

בקיצור, סרט מאוד מומלץ, כייפי, זורם, תלת - מימד.
לא סרט ללכת עם החברה.. (אבל כן עם החבר'ה..!!)



1 תגובות:

טרון פשוט סרט מעולה לז'אנר שלו, ותודה על הספויילר לסקייליין... :(

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More