יום חמישי, 28 בינואר 2010

עכשיו כשה - iPad הושק, נדמו הרוחות, הגלים נרגעו

וקצף לבן ומלוח שט על פני המים , אפשר לעשות סיכום ביניים, לעצור, לחשוב, ובעיקר ללמוד מאפל - מה היה לנו פה? ובסוף גם דעתי איך אפל היתה משדרגת את הגאדג'ט לרמות על!

יחצנו"ת: זה שם המשחק. מה גאוני? בעצם, אין פה כמעט שום חידוש. סך הכל אייפוד מוגדל. וכאן נשאלת השאלה - איך משווקים את זה? איך יוצרים באזזז??

תשובה: לומדים מאפל. מה אפל בעצם עשתה פה? בהתחלה ""רצו"" שמועות על מכשיר חדש מבית אפל. לא סתם רשמתי "רצו" במרכאות כפולות ומכופלות. הרי ברור שאפל מאוד רצתה שירוצו שמועות.

אחר כך הגיעו הספקולציות על שמות הדומיין שכביכול אפל רכשה. כמובן שהספקולציות הללו לא היו מקריות / השערות מקריות, וכו' - הרי ברור שאפל עמדה מאחוריהן, והיה לה אינטרס שירוצו.

אחר כך הגיע כל העיסוק של הבלוגרים השונים החל מ - Gizmodo ו - Engadget הגדולים, ועד לבלוגרים הקטנים והעלומים שחשפו אחת לשעתיים שרטוט חדש / מוקאפ חדש / whatever שכביכול , "דלף" , ""במקרה"" לרשת.

נו, הרי ברור שאפל הייתה אחראית לכל התזמורת הזו של הבלוגרים ואתרי הגאדג'ט השונים, לגבי הספקולציות השונות, כמו גם להזנת פתיתי ורסיסי המידע. במילים אחרות - זה לא שבוקר אחד קמו החברה מ - Gizmodo והתחילו להתעסק בפלא החדש המבכר להגיח מבית אפל. אלא שאפל יצרה את חרושת השמועות, על מנת ליצור את הבאזז הגדול.

טוב, אז מה חידשת לנו פה? איפה הקאצ'?

אז זהו שזה בדיוק הקאצ'! הצורה והאופן בו אפל עושה את זה. האוטנטיות - האופן בו אפל גורמת לקמפיין המתוזמר היטב להיראות אוטנתי, ואמיתי. האופן בן היא מגייסת לשורותיה את הבלוגרים השונים מגדול ועד קטן.

רסיסע המידע שהיא מטפטפת מדי פעם. הבאזז שנוצר. הסקרנות. זו גאונות.

טוב, חפרתי, עכשיו קצת פרקטיקה: מקריאה ראשונית של הביקורות / ידיעות / מפרט - נראה שלא מדובר בשוס גדול, סה"כ אייפון מוגדל. האמת? כשאני בדרכים או בחו"ל האינטרנט על האייפוד טאצ' מספיק והותר כדי לבדוק פייסבוק / טוויטר / מייל / חדשות / דוסידייט, וכו'.

איך אני הייתי משדרג את ה - iPad?

1. מוסיף לו מקלדת וירטואלית. כבר לפני עשר שנים הוצגה מקלדת וירטואלית שמבוססת על לייזר, שפשוט מוקרנת על כל משטח. זה היה ממש משדרג את המכשיר, בלי להוסיף מ"מ רבוע אחד לגודלו (כי מדובר במודול קטנצ'יק שיושב בראש המכשיר..). תחשבו על זה, נכנסתם לבית קפה, מעמידים את ה - iPad על השולחן, ומתחילים לגלוש (כמעט) כמו במחשב רגיל....

2. על אותו משקל, וכנגזרת מ - 1: מוסיף לו מקרן מיניאטורי - גם טכנולוגיות שקיימות.

3. הייתי מוסיף בצדדים, או כמשהו שנפתח ויוצא מהצדדים - כפתורים ייעודיים לגיימינג. כמובן בלי לפגוע בעיצוב החלק - כך הייתי הופך את המכשיר לקונסולת משחקים מושלמת.

בכל מקרה, סטיבי, (שוב) שיחקת אותה הפעם......


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More